Aktualności

1 6
Kłosuj Komentuj Ulubione

Ciesz się zdrowiem w każdym wieku!

Dwa dni temu obchodziliśmy Światowy Dzień Zdrowia, tym samym rozpoczynając Miesiąc Zdrowia. Warto zatem zastanowić się, co zrobić by cieszyć się zdrowiem i witalnością bez względu na wiek? Opracowaliśmy dla Was listę cennych wskazówek, którymi od dziesiątek lat kierują się nasze mamy i babcie – pełne zdrowia i wigoru!

  • Regularnie wietrz mieszkanie – o każdej porze roku. Latem i wiosną chętniej otwieramy na oścież wszystkie okna, wpuszczając do środka świeże powietrze. O regularnej wymianie powietrza w domu należy pamiętać codziennie, nawet zimą! Dzięki temu pozbywamy się setek bakterii i roztoczy, które bardzo chętnie rozwiną się w różnego rodzaju dolegliwości. A tego chcemy uniknąć, dlatego pamiętaj by co najmniej raz dziennie wietrzyć mieszkanie przez około 5-10 minut.
  • Dbaj o porządek. Może to się wydawać niektórym niedorzeczne, jak porządek ma wpływ na nasze zdrowie. A ma i to ogromne! Nie zdajemy sobie sprawy, jak wiele roztoczy i bakterii ukrywa się w dywanach, pościelach, kanapach, sofach, poduszkach, za szafami i łóżkami. Wiadomo, nie ma co przesadzać by nie popaść w paranoję, ale dokładne porządki raz w miesiącu uchronią Cię od rozwojem różnego rodzaju drobnoustrojów.

Pamiętaj, by raz w miesiącu zmieniać pościel i porządnie trzepać dywany – tam rozwija się najwięcej bakterii. Warto raz w tygodniu odświeżyć chociaż poduszki, na której śpisz każdej nocy – krótki program pralki Candy przyjazny dla alergików zadba o porządek i czystość w Twoim domu!

  • Ruch pod każdą postacią – wiek nie stanowi wymówki! Wiele osób mylnie sądzi, że osoby starsze powinny na siebie uważać, nie wysilać się za bardzo. Jest to błędne myślenie, które może przynieść opłakane skutki. Człowiek w każdym wieku powinien pamiętać o ruchu, który jest niezbędny by ciało funkcjonowało prawidłowo. Zacznij od codziennych spacerów, już 15 minut wystarczy, by poprawić kondycję i odporność. Może weźmiesz przykład z kół gospodyń wiejskich i zaczniesz spacerować z kijkami? Wbrew pozorom spacery mają bardzo wiele zalet zdrowotnych. Dodają energii, poprawiają samopoczucie, pomagają się zrelaksować i odstresować.
  • Energiczny wnuczek zadba o Twoją kondycję! Wspólnie spędzone, aktywne chwile to nie tylko okazja do nawiązania silnych więzi, ale także najlepszych sposób do zaszczepienia w najmłodszych zdrowych nawyków. Nie ma więc chyba lepszej motywacji do dbania o swoją kondycję jak ta, która ma służyć zarówno osobom dojrzałym, jak i ich pociechom. A jak wiadomo, babcia i dziadek to najlepszy wzór do naśladowania. Zakorzeniajmy więc w najmłodszych zdrowe nawyki.

  • Spokój ducha. Życie w spokoju i szczęściu – o tym marzą i starsi i młodsi. W dzisiejszych, dosyć stresujących czasach ciężko o osiągnięcie błogiego spokoju. Nasze mamy i babcie, gdy relacjonują swoje dzieciństwo z przerażeniem patrzą na teraźniejsze czasy: „Kiedyś nie było takiej technologii, tylu urządzeń i żyło się prościej. Nie goniło się tak za pieniądzem, żyło się wolniej. Jak patrzymy teraz na młodych, którzy chodzą ciągle zestresowani – aż przykro się na nich patrzy. A to telefon dzwoni, komputer pika, jakieś sygnały ciągle dźwięczą, ani chwili spokoju. My kiedyś tego nie mieliśmy i jakoś potrafiliśmy się kontaktować, wiedzieliśmy gdzie są nasze dzieci, nie czyhało na nie tyle niebezpieczeństw. Z przerażeniem patrzymy w jakim kierunku to zmierza, nadzieja jest w rodzinach, które starają się jak najwięcej czasu spędzać razem, izolując się od świata techniki i urządzeń.” Nasze nieocenione mamy i babcie polecają więcej czasu spędzać na świeżym powietrzu, angażując całą rodzinę, spotykając się więcej z przyjaciółmi i organizując ciekawe wycieczki w nieznane zakątki Polski.

  • W zdrowym ciele, zdrowy duch. A aby ciało było zdrowe, warto przestrzegać dobrych nawyków żywieniowych. Zapytaliśmy koła gospodyń, czy i one zauważają wzrost zachorowań na różnego rodzaju choroby. „Oczywiście, winą są głównie błędy w żywieniu, które wynikają albo z niewiedzy albo z lenistwa. Bardzo często, szczególnie w miastach, gdzie żyje się szybciej – sięga się po żywność przetworzoną: gotowe obiady, mieszanki proszkowe, które po zalaniu wodą w kilka sekund zamieniają się w obiad. Niestety takie posiłki nie mają ani grama wartości odżywczych. Wpływają jednak na rozwój tajemniczych, kiedyś nieznanych chorób odpornych na leki oraz powodują nadwagę. Posiłki przygotowane ze świeżych produktów, pełne są w witaminy i minerały – budulce niezbędne dla naszego organizmu. Ja sama nie chorowałam na żołądek chyba nigdy, to za zasługą tego, co jem. Nie wyobrażam sobie obiadu z torebki. A efektem spożywania pełnowartościowych posiłków jest wigor i energia, którymi cieszę się każdego dnia. Czasem widzę, że ja mam więcej zapału niż mój wnuczek, który mnie odwiedza. Ale po obiadku u babci od razu wraca mu dobry humor i witalność!”

Przestrzegając kilku prostych zasad, możemy cieszyć się zdrowiem w każdym wieku. Myślenie, że wiek jest pewnego rodzaju ograniczeniem, z powodzeniem zmieniają Koła Gospodyń Wiejskich, żywe i aktywne jak mało kto, a energią i zapałem mogłyby obdzielić każdego.

Z okazji Światowego Dnia Zdrowia, w naszej Ofercie Rabatowej trwa promocja od 7 do 18 kwietnia: rabat 5% na cały asortyment Tefal!

Jesteśmy bardzo ciekawi, w jaki sposób Wy dbacie o swoje zdrowie? Koniecznie napiszcie w komentarzach, co polecacie innym, by cieszyć się zdrowiem w każdym wieku! smiley

Redakcja mojaWieś.pl ..

Teresa G. z Koło Gospodyń Wiejskich "Rudniczanki"

Dużo ruchu,jazda na rowerze,zdrowe żywienie.Właśnie te zasady polecałabym innym,bo sama to stosuję.

3

11 kwi 2018, 08:45:22

Przeczytaj również

0 0
0 0

Trwa przekierowywanie...

Trwa przetwarzanie ...

Twój kłos został poprawnie oddany!

Twój kłos został usunięty!

Wystąpił błąd podczas kłosowania. Twój kłos nie został oddany!

Plik jest zbyt duży, dozwolona wielkośc to max 10MB.

Korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.

Zamknij