Wiadomości z koła

0 2

1 3

Aktualności regionalne

"KONICZYNKI" NA TLE PEJZAŻY CIECHOCINKA - 22.07.2017 r.

W minioną sobotę, z samego rana, wyruszyłyśmy w aktywnym składzie w stronę Ciechocinka. Ciechocinek jest miastem o charakterze uzdrowiskowym. W mieście praktycznie nie ma przemysłu, znajdują się tu m.in. szpitale uzdrowiskowe, sanatoria, prewentorium, ośrodki wypoczynkowe (wczasowo-turystyczne), zakłady przyrodolecznicze, pijalnia wód mineralnych, hotele, restauracje, warzelnia soli. Część uzdrowiskowa bogata jest w zieleń parków, skwerów, kwietników i dywanów kwiatowych. Co roku przyjeżdża wielu kuracjuszy i turystów. Podstawą rozwoju są wody lecznicze: chlorkowo-sodowe, bromkowe, jodkowe, żelaziste, borowe, które pochodzą z licznych na tym terenie źródeł solankowych. Leczy się tutaj choroby narządów ruchu, reumatyczne, ortopedyczno-urazowe, kobiece, układu oddechowego, nerwowego i krążenia. Wycieczkę swoją rozpoczęłyśmy od rejsu po Wiśle. Towarzyszył nam uroczy kapitan, który opowiedział nam wiele ciekawych historii związanych z Ciechocinkiem. Następnie, w barwnych strojach kociewskich, przeszłyśmy deptak, na którym nie mogłyśmy oderwać się od pytań skąd jesteśmy i jaki region reprezentujemy. Nie obyło się bez miłych komentarzy i wspólnych zdjęć z turystami jak i z mieszkańcami pięknego Ciechocinka. Wszyscy byli przekonani, że przyjechałyśmy na występy, niestety tym razem Kociewie promowałyśmy swoimi strojami. Odwiedziłyśmy tężnie, park z cudownymi, barwnymi kwiatami oraz odbyłyśmy przejażdżkę melexem po okolicy. Również odwiedziłyśmy zaprzyjaźnione uzdrowisko "Eden", gdzie przywitano nas bardzo ciepło i mile a my w zamian zaprezentowałyśmy swój krótki repertuar. Na koniec pobytu, wspólnie z wczasowiczami, zakończyłyśmy dzień przy cudownej muzyce i wspólnych tańcach.  Wyjazd ten przeznaczony był nie tylko na odpoczynek, ale także na promocje naszego pięknego Kociewia. Naszej tradycji, zachowań, gwary oraz przedstawienia naszych barwnych strojów, które są mało znane w Polsce.  Gdzie kolejny wyjazd? nie wiemy, ale zapewne miejsce, które odwiedzimy będzie równo piękne jak to.  Za miłe przywitanie i cudowny pobyt bardzo dziękujemy i obiecujemy w przyszłości odwiedzić  piękny Ciechocinek. Czytaj dalej

1 3

0 2

Trwa przekierowywanie...

Trwa przetwarzanie ...

Twój kłos został poprawnie oddany!

Twój kłos został usunięty!

Wystąpił błąd podczas kłosowania. Twój kłos nie został oddany!

Plik jest zbyt duży, dozwolona wielkośc to max 10MB.

Aktualnie trwa modernizacja sklepu.
Zapraszamy już wkrótce!

Korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.